Türkiye’nin genç ve sevilen beatmaker’larından Segah ile röportaj yaptık. Producer tag’i kimin seslendirdiğinden hedeflerine; beatmaker olmak isteyenlere tavsiyelerinden son zamanlarda dinlediği şarkılara kadar birçok konuda güzel bir sohbet gerçekleştirdik.

Keyifli okumalar!

 

Rapertuar: Öncelikle hayatından memnun musun?

Segah: Öncelikle merhaba. Sıcak ve İstanbul trafiği biraz yorsa da hayatımdan memnunum 😄

da block

Segah kimdir? Segah müzisyen kimliğinin dışında kimdir, neler yapar?

Gerçek ismim Faruk Aktaş. 20 Ekim 1999 yılında doğdum. Bakırköy’de doğup Bağcılar’da büyüdüm, hala orada yaşıyorum. Aktif bir şekilde öğrenim hayatımı sürdürüyorum. Üsküdar Üniversitesi Reklam Tasarımı ve İletişimi bölümünde 2. sınıf öğrencisiyim. Açıkçası müzisyen kimliğimin dışında çok fazla bir şey yapmıyorum. Evden çıkmayı çok seven birisi değilim stüdyolar haricinde 🙂 Dizi izlemeyi seviyorum. Arkadaşlarımla sohbet muhabbet ediyorum, genel olarak böyle. 😄

“Segâh”, klasik Türk müziğinde si perdesine yakın seste bir nota ve bu perdeyi karar sesi almış bir makam. Mahlasın buradan mı geliyor ve bu ismi seçmenin bir hikayesi varsa anlatabilir misin?

Mahlasımın anlamı tam olarak böyle. Bundan yaklaşık 5-6 sene önce bir arkadaşım önermişti. Hoşuma gitmişti, nedenini bilmiyorum fakat kendimle bağdaştırmıştım. Tam olarak çok manevi ve özel bir hikayesi yok. Ama arkadaşlarım, kız arkadaşım ve ara ara ailem bile “Segah” ismiyle seslenmeyi seviyorlar. Ben de mutlu oluyorum. 🙂

Producer tag’inde bir kadın “Segah” diyor duyduğumuz kadarıyla. Bu etiketi kim seslendiriyor? Bir de ilk olarak nasıl çıktı ortaya, bir hikayesi varsa anlatabilir misin?

Bu soruyla çok sık karşılaşıyorum. Producer tag’imi Lara adında bir dostum seslendirmişti bundan birkaç sene önce. Sesi kendim mix’leyip çeşitli efektlerle süslendirdim. Bunun da herhangi bir hikayesi yok aslında öyle.

MOB’den çıkan işlerin altyapısında ağırlıklı olarak sen ve Uğur Öztürk’ün imzası var. Aranızda bir uyum var mı ve birbirinizden fikir alıyor musunuz?

Şunu belirtmeliyim ağırlıklı olarak MOB’deki işleri üstleniyorum sanatçılarla iyi anlaştığımdan dolayı fakat MOB dışında işini beğendiğim isimlerle de çalışıyorum (Zen-G, Ati242 ,Critical vs.). Sevdiğim ve tanıdığım isimlerin prodüktörlüğünü üstlenmek eğlenceli oluyor. Uğur Öztürk’le herhangi bir ortak işe imza atmadık, genel olarak herkes kendi işini yapıyor.

 

“Ekipman olması kesinlikle önemli bir durum fakat en büyük ekipman sizin beyniniz ve hayal gücünüzdür. Bu yolda çıkacak bir sürü engel var. Bir ekipman sizi yıldırmasın.”

 

Prodüktör olarak idol aldığın isimler var mı?

İdol olarak aldığım isim yok ama hayranı olduğum isimler var. Nick Mira, Southside ve Murda Beatz’in yaşantı ve projelerine hayranım diyebilirim.

Beatmaker olmak isteyen genç kardeşlerimize tavsiyelerin nedir? Bu işe nereden başlanmalı? Çoğu kardeşimiz bilgisayar ve ekipmanları olmamasından, imkansızlıktan ötürü başlamadan pes ediyor. Sence bunlar nasıl aşılabilir?

Öncelikle genç kardeşlerimize verebileceğim en büyük tavsiye kesinlikle bol bol müzik dinleyin, araştırın, okuyun ve üretin!!! Yapmak istedikleri müziğin tarihini araştırmakla işe atılabilirler. Çoğu prodüktör arkadaşlarım gibi benim de ilk başta sadece bilgisayarım vardı (Windows XP). Ekipman olması kesinlikle önemli bir durum fakat en büyük ekipman sizin beyniniz ve hayal gücünüzdür. Bu yüzden pes etmeden, hedeflerinizi kesinleştirerek yolunuza devam etmelisiniz. Bu yolda çıkacak bir sürü engel var. Bir ekipman sizi yıldırmasın.

 

“Ezhel ve Ati242’ye teşekkürlerimi sunuyorum. Türkiye’deki rapçilerin prodüktörlere karşı olan bakış açısını değiştirdiklerini düşünüyorum.”

 

Ülkemizde beatmaker’ların değeri son birkaç yıldır anlaşılmaya başlandı maalesef. Bunda da trap sound’ların oyuna girmesinin büyük bir etkisi var bizce. Bu konuda düşüncelerin neler?

Maalesef ama maalesef daha yeni yeni anlaşılıyor. Trap sound’un etkisinin olduğunu söyleyebilirim. Ama kesinlikle artık prodüktörlerin gözünün daha açıldığını görebiliriz. Rapçilerin artık daha bilinçli olması, biz prodüktörlere olan değerle doğru orantılı diye düşünüyorum. Bu konuda “Ezhel” ve “Ati242”ye teşekkürlerimi sunuyorum. Türkiye’deki rapçilerin prodüktörlere karşı olan bakış açısını değiştirdiklerini düşünüyorum.

Instagram hesabımızda yaptığımız bir paylaşımda yer kalmadığı için seni koyamayıp aynı içeriğin internet sitemizdeki daha geniş versiyonunda sana yer vermiştik. Ancak bize Instagram’dan seninle ilgili gerçekten büyük bir tepki ve istek geldi. Birçok beatmaker’ın böyle kemik bir kitlesi yok, bunu neye bağlıyorsun?

İnsanların sevgisini, saygısını ve beğenisini kazanmak çok zor ama gurur verici bir olay. Bu kadar tanındığımı ve insanların beni benimsediğini bu denli tahmin etmiyordum. Bu tür durumlarla karşılaşınca göğsüm kabarık hissediyorum. Tamamen açık, samimi ve yetenekli olmaya bağlıyorum bu durumu. 😄

Henüz birlikte çalışmadığın ve çalışmak istediğin MC’ler var mı, varsa kimler?

Türkiye’de çalışmak istediğim çoğu kişiye ulaştım fakat “Ezhel” ile çalışmayı gerçekten isterdim. Yurtdışında ise “Nimo” ve “Apache207” ile çalışsam benim için unutulmaz anlardan biri olurdu. Platin plağı eve getirirdim. 😄💿

Sence MOB’nin az sayıda prodüktörle çalışması, çeşitliliği öldürüyor mu yoksa birbirine alışan MC ve prodüktörün uyumu daha iyi işlerin ortaya çıkmasını mı sağlıyor?

Bence kesinlikle prodüktörün MC’yi iyi bir şekilde tanıması gerekiyor. Böyle olduğu zaman prodüktör, sanatçıyı ve yapabileceklerini çok iyi şekilde analiz edebiliyor. Kendimden örnek vereceğim “Uzi” ve “Motive” ile yaptığımız işler genel olarak güzel başarılara ulaşabildi. Şöyle düşünüyorum bir prodüktör her zaman herkese yetebilmek için değil anlaşabildiği kişilerle iş yapmalı. Yoksa yapılan işlerin hissiyatının kaçacağına inanıyorum.

Uzi ve Segah.

Ülkemizde İşin Mutfağı, Fuego gibi örnekleri bulunan prodüktör albümlerinin sayısı şimdilik oldukça az ancak yavaş yavaş arttığını görüyoruz. Senin böyle bir planın var mı yakın zamanda?

“DJ Artz” ve “Furkan Karakılıç” ı kutluyorum bu albümler dolayısıyla. Benim de bu şekilde bir albüm planım var. Aceleye getirmeyi tercih etmiyorum. “Evet bu oldu” dediğim zaman albümü oyuna sokacağım.

Bu soruyla bağlantılı olarak kısa ve uzun vadede ne gibi hedeflerin var?

Kısa vadede ismimi güçlendirebilmek ve markalaştırabilmek. Uzun vadede ise “DJ Khaled” gibi “Prodüktörlük”ten çıkıp “Artist/Sanatçı” kategorisine girebilmek.

Bu sıralar en çok dinlediğin 3 şarkı veya albümü öğrenebilir miyiz?

Zhu – Only [Single]

Gessafelstein – Hyperion [Albüm]

MHD – Afro Trap Serisi

Son olarak, yeni projelerle alakalı daha önce hiçbir yerde bahsetmediğin, bu röportaja özel bir bilgi verme şansın var mı?

Şu sıralar çok üretkenim. Kız arkadaşım KLEO da benim gibi prodüktör. Kimseyle paylaşmadığımız bir E.P yapıyoruz. Ses getirmesini ve farklılık yaratacağını öngörüyoruz. Tamamen elektronik soundlar içeren bir E.P oluyor. Sadece zamana ihtiyaç var 🙂

 

Segah: Bu güzel röportaj için Rapertuar.com’a teşekkür ederim.

Rapertuar: Biz de sorularımıza özenli ve samimi cevaplar verdiği için Segah’a çok teşekkür ediyoruz.